2021. augusztus 26., csütörtök

Novemberi érzés


November, olyan vagy nekem mint a némaság,
Mikor a szó elment messze vándorútra már,
És a látás elhomályosul
És zöldhályog ül a szemeknek bogarán

Levegőt veszek, utam folytatom
Nehéz nekem a járás, a fák mint a fantom
Ijesztgetnek, a surrogó szélben
Ma még nem ittam s nem ettem semmit sem!

Az eső, vizet csókol ajkamon
És az elázott ruhámon
Ez a november hagy nedves nyomot. 
Vágyom a melegségre,
Kályhába ropogó tüzre,
Gondolok reménykedve, s

Csendben felsír a szívem.
Istenem két hónapja hogy
Elment a narancsszínü Szeptember mint egy hűtlen asszony,

S látom ahogy a szódás megáll 
Egy ház elött
Pokróccal takarja be lovát 
És egy láda szódát visz a szomszédba.
Még el kell mennem a boltba!
Hónapra havat mondanak..

Összehúzom kabátom,
És hangos az utca a kutya ugatásoktól 
És a délutáni utcákban,
Céltalan barangol a hideg maga.
A házak kéményeiből
Kavarog a füst, 
S szembe Lilláéknál
Forrong a töpörtyűs üst.

Haza ballagok a berzencei
Árvácska Otthonba
Egy jó meleg tea vár. 
Beethovent hallgatok rádiótelefonomon
És hálát adok már az úrnak, 
Hogy már itt, jó helyen vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése