2021. augusztus 26., csütörtök

is


Is 

Hazámnak rendületlenül
Nem lettem véred kishazám
Bölcsöm itt nem ringott
Putriban szűlt Anyám! 

Hazámnak rendetlenül 
Nevelődtem fel hazám
A katonaság, sem tett rendessé
Hitvány ember lettem e földtekén! 

Országomnak dicsősége
Nem izgatott fel soha
Más emberek megtették azt!
Maradtam ócska cigánynak!




Most faragok verseket! Míg fiatal voltam, ettem éhkoppot, és árva kenyérhajat
Nem lett belőlem orvos
Csak egy egyszerű nadrág szabócska.

Amit tudok, azt a könyvek polcairól tudok
Papírt ne szereztem róluk
Csak hátbaveregetést
De voltam, adóbevalló könyvelő
Magamnak recept író s injekciót beadó szemétszállító!

Megoldottam a problémáim,
Így lettem alul képzett
A  demokráciák rendszereinek,
S Hazámnak perszona non grata 
Akit ha kell, a haza harcba hívhat... 





És majd ha a föld befogad
Jólesz nekem furnér is
Fej párnámul, tegyetek téglát is,
Ha majd meghalok, Csajkovszkij
Szóljon odafent is! 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése