2021. augusztus 10., kedd

mea culpa



Mea Culpa


Ember! Lefáraszt a dumád,  
Az arcodat alig érzékelem a térben
( pedig most úsztam át a Drávát!)
A hangod is elsuhan mellettem
Lábam remeg, most leülnék, de valami tovább visz.
Mellettem egy szegény asszony ölében egy cigány gyermek fel- fel sír. Talán én vagyok...
(Ma még nem evett, 
sovány az istenadta,) Szikkadt az emlő amelyből szopott, 
És őt kirekesztette a nagy csoport! 
És ez a sorsa, amit Isten adott !
Talán hosszú útra indul a csenevész teste...
Szétzilált ordító lélekkel kereslek téged láthatatlan Jézusi ember!
Pedig ragyogó elme volt  Ghandi, És Choli...
S mamár nem jön senki, aki bátorít, erősít,
S ők sem találnak meg sehol! Titeket emberek valami  északiszél tova visz?
Uram!
Megállok egy kőnél, s leülők,  Dühömben visítanék de inkább sírnék!

Konklúzió:

Ember, ha az életed alázattal tellene
Mint egy jól idomított  ménnek,
És a felsőbb rendű ember, megszelíditene,
Mert ha nem? Akkor a vágóhídra küldene! 
Ekkor tudod, 
Fájna mert arcomba taposnád hited,
Mit egy auswitzi számsort a zsidó és roma szülte kezembe, 
S te nővérem a számodat talán az ördög is elfelejtette? Fáj, hogy nem tudhatom. 
Majd ha angyalaid listáról olvasnák a nevem,
Bűnösök közt keress Uram.
Te Mamikám, nem kértem hogy könyörögj értem, a templomi csendjében! Mert lelkem máshová röppenik.
Ha bírod még a tollat, és radírt,
Húzz ki a névsorból, mert tovább szeretnék élni, 
Én a bűnős, Orsós Gyuri!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése