2021. szeptember 4., szombat

Hazámnak rendetlenül



Hazámnak rendületlenül
Nem lettem híved kishazám
Bölcsöm itt nem ringott
Putriban szűlt Anyám! 

Hazámnak rendetlenül 
Nevelődtem fel hazám
A katonaság, sem tett rendessé
Hitvány ember lettem e földtekén! 

Országomnak dicsősége
Nem izgatott fel soha
Más emberek megtették azt,
Maradtam ócska cigánynak!


Most faragok verseket; 
S amíg fiatal voltam,
Ettem éhkoppot és árva kenyérhajat,
Nem lett belőlem orvos
Csak egy egyszerű nadrág szabó, vagyis cérnátnyaló

Amit tudok, azt a könyvek polcairól tudom,
Papírt ne szereztem róluk
Csak hátbaveregetést
De voltam, adóbevalló könyvelő
Magamnak injekció beadó nővér, 

Megoldottam a problémáim,
Így lettem alul képzett
A nagy rendszereknek,
S Hazámnak rendes fia
Sosem lettem, kerültem margóra
Nevem után egy nagy kérdőjellel! 


Majd ha a föld befogad
Koporsónak jó lesz nekem furnér sír,
Fej párnámul, majd kell egy ócska gönc is
Ha majd meghalok, csak azért is, 
Nekem Csajkovszkij
Szóljon odafent is! 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése