2021. szeptember 28., kedd

Dráva parton

Dráva lomhán hömpölyög Kavarog örvénylik!
Mint egy szeplős fruska,  
Úgy mosolyog az ég alja.
És a víznek habjai
Még nyaldossák
A kidölt fák ágait, 
Mint kisgyermek a fagyit,
Nevet kacag s közben hajtja Maga elött a születésnapi lufit.

A folyó szélén, novemberi halott Növények szürkülnek bele a vízbe
S ülök a partján. 
Távolodik a madarak csicsergése. Este lesz..
Ma nyugodt vagyok! 
A víz lassan elviszi a bánatom
Most egy pillanatra elveszítem Minden fájó emlékemet, gondom
Itt a Dráva parton.

De nem! Csak letettem erre a
Füves homokos talajra,
Porladni egy pillanatra.
És belefeledkezem halászó sas  szárnycsapásaiba.
Meggyógyultam hallod ember, mit szólsz ehhez? Mondogatom magamnak csendben,
Bánataim, örömeim a földön heverésznek, 
Mint szétszórt játékok 
A kórház termében.

Az éj lila színt fest az ég aljára  talán vihar lesz éjjelre vagy hajnalra? 
Nem tudom!
Most szabad vagyok  az engem körül  kerítő  zsongás, hangok,
Pillanatra elszakadnak, 
A depresszió tova tünik, 
S lélegzethez jutok.
És mellém szegődik egy varangy,
Hosszasan nézzük egymást!
Talán azon töpreng, 
Hogy melyikünk toccsan bele.
Te utálátos varangy: honnan tudod hogy a folyóba akarom emészteni magam?
Honnan veszed, hogy megmenthetsz engem magamtól.
Hiszen a gyászom mélyebb 
Mint ez a folyó,

Talán felállok és megcsinálom...
De valami fontosabb eszembe jut.
Haza kell mennem, enni adni a gyerekeimnek, megfürdetni, lefektetni őket, s eszembe jut, holnap mennem kell dolgozni!
Magam vagyok velük, anyjuk nincs!
Egy éve elment! Mélyre!
Le a földbe! Kereszt jelzi nevét, 
És idejét, évét!
 A nap lenyugodott, 
És a gondolataimat felveszem a partról, 
Agyamba egy kis fiókot
húzok,
S eldugom benne könnyeimet, s a gondjaimat, 
Elbúcsúzok tőled, te vén folyó!  És haza megyek mint egy vén komondor. 

Barcs, 1990  április 11

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése