2021. szeptember 9., csütörtök

Decemberben Berzencén




Még  reggel fagyott a szölősdombok alján
Szenderegve süt a gyenge napsugár
Egy bagoly reppen fel, rászállt egy ágra
Huhogni nincs kedve. Alszik még egy párat. 

Csend üli meg a vucsela átjárót az erdőn, 
S én csak megyek a murván,csikorog a kő
Szél visz engem a hosszú utcán, órámra nézek, mindjárt öt! 

Laci bácsinál veszek két kiflit, 
Haza visz a lábam, s közben
Majszolom a hideg szalámit
Az út alattam lassan el elmarad,
S a házak lopva tova suhannak!

Csend üli meg a késő délutánt  S ott a kutyák itt ott ugatnak!
Vársz engem te lány? Kint a kapuban?
Csókkal s kitárt karral?

Jaj! Öreg vagyok már csókra
Testem elenyész, és amit kérsz
Az nekem nagyon nehéz,
De a szereteted kicsi lány nagyon kell még!
Tudtad? nemsokára karácsony lesz...

A köd lassan leszáll, jót dumáltunk
És egy kézfogás, és csendben elválunk.
Hosszú az út még hazáig,
Alig várom, hogy az út elvigyen a házig. 

Leszáll az éjszaka, kint hideg van
Mindenki alszik a faluban
Csak a szomszéd kutyája ugat!
És egy régi mesém álomba ringat téged kisgyermek
Tudod melyik az? Amit régebben írtam Berzencéről, neked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése