2021. június 1., kedd

Nem láttátok Jézust?



Nem láttátok Jézust?

Mélabús korszakban éltem 
Mikor a mosolyt nem díjazták, 
Mikor a barna bőröm fehérre kapartam,
Hátha így elfogadják azt...,
Sokszor a pofon volt a gazdám a pesztonkám.

Oly korban éltem én, amikor büntudatom volt attól
Hogy lelenc vagyok,
Oly korban éltem én akkor, mikor
Jobban esett egy átok, mint a gyülölködő mosoly. 

Nem láttátok a kereszten Jézust sírni?
Akkor, gyermekként arra kértem
Vigyen engem le a pokolba, mert én is
Rossz voltam mint a többi. Talán ott jobb lesz,
Nekem a kisgyereknek,
Akinek a jussa volt még 
A verés, a szidás, szeretetlenség.

Láttátok Szűz Máriát ruháit tépni,
Mikor haldokolt a kis csenevész leopold Józsi,
A tizéves fiúcska mosollyal a száján
Megtért teremtőjéhez, s angyallá vált! 

Történelmet írta világ akkor, és valaki jól élt,
S gondja nem volt.
De volt egy kis kert a falu végen, ahol sok árva csont porladott. 
Vigyázzd Isten álmukat
Takard be puha meleg mezei pázsíttal
És sok sok aranyló piros virággal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése