2021. április 16., péntek

Talaltam egy lelencet

 


Fent homokon süvít a jeges szél

Arcomba csapott a berzencei tél.

"Hosszú" utcán görnyedve járok, szél fúj arcomba,

Távol van még a Vránicsék háza

Igyekszik a lábam; hol van még a Mátyás utca? 


A forrásnál megállok s néztem ahogy a  forrásvíz befagyott, lóg alá a jégcsap.

Orrom megtörlöm, és a rohanó széllel

Újra neki indulok.

Egy kutya ugat , és én ijedten nézek oda,

A kerítésen karácsonyifények csillognak- villognak.

Hátizsákom melegíti hátam, hajt a láz, 

Itt-ott izzadság cseppek gördülnek tarkómon végig s alá.

És amott a bokornál  meglátok egy elázott kismacskát. 


Tudom hogy nem szabadna hazavinni senkit sem,

De bennem megszólal valami öntudat,

"Vidd haza őt"!, Ő is olyan mint te voltál egykoron,

Kirúgtak téged házaikból, éjnek évadján,

Éhkopp ette ajkad,

szomj és hideg volt a társad !

Ifjúként, csavarogtad a tizenkilencedik évedet is, Jutott belőle kín , a következő évekre is. 


A kabát alá dugtam az állatkát,

Es róttam hazafelé a járdát 

A hideg "hosszú" utcát!

Otthon egy kedvűen fogadtak

Nem is gondolták, hogy hoztam 

Didergő kisárvát. De

miután megcsodálták a kiscicát,

Azon tanakodtunk, hol legyen neki valamilyen hely.

Miközben beszélgettünk, nem vettem észre azt, 

Hogy a kismacsek meglépett , 

Az ajtón át a koraesti sötétbe.

Így esett hogy  macskaúrfinknak nem akaródzott

Gondozottnak lenni, 

Világgá ment valahová,

Jó családot keresni!

Felnőni! játszani! enni, inni szeretni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése