2021. április 24., szombat

Búcsú a Várostól

                                                              

 Örökre elhagytalak hazám.

Hamvaimra senki se szórjon sárgarózsát,

Harminc évem eltelt, s nem szerettél városom,

Mostohám lettél, s lettél a balsorsom.

Kivert kutyaként nyögtem szalmakazlaid,

S tüdőbajjal, hátammal támasztottam

Omladozó kunyhód falait!

Büszke nem vagyok rideg utcáidra,

És én konok, éhkoppot nyeltem évekig alatta.

Munkabéremből alig éltem, s én kifizettem

Neked az utolsó fillérem,

Morzsákból összerakott, roma életem,

S lettem szolgád te elszegényedett népem!

 

Örömöm csak lopott emlőd volt,

És a fáról elcsent utolsó szem dió.

Lásd, máshol fog testem földbe szállni,

És ezernyi rossz emberi sors pedig, rád telepszik!

S tudod mit?

Ha teheted, virággal szórd ünnepeidnek tereit,

És szavald el költődnek míves verseit.

Énekeld életed nehézségeit, tetteid dicsőségeit,

Áldasd meg néped, és  fohászaid.

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése