2021. november 1., hétfő

Megtettem mindent?


Megtettem mindent?


Megtettem mindent?
leülök egy kőre, a fejfám kövére, 
S átélem életem, dühöm,
És a sok boldog percem, 
Már pénzem nincsen, talán nem is volt.
Elfújta a szél messzire, jól! 

Hazát jöttem e világra megóvni
De, házam nem tudtam megvédeni
Elcsalta tölem, bíró, és a lakásfoglaló,
Most még élek hát jajgatva, fájdalomtól
És álomba ringat, a szeretet szociális otthon.

Itt fog berzencén testem földbe szállni
De a lényeg, a hazám humuszát fogom
Testemmel táplálni! 
Istenem áld meg e hazát s házat, 
Hogy ne fosztogassa valami Hatalomra éhes állat,
Hanem ha teheted, küldj
Mellé boldogabb életet 

S nem utolsósorban kevéske
Szeretetet!
Így, karácsony elött, egy kis mosolyt is,
Somogyi népének ajkára, mint 
almán a pír! 
És küldj mosolyt Lázáros nincseidnek is!
Akiknek egy szelet kenyér is nagy kincs!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése