2022. május 3., kedd

Gondolatok a Parkban


A tó mozdulatlan, s én ülök a partján,
Felettem rohannak a felhők, eső lesz
Ma szerdán...

A pad barnára van festve, száraz és kényelmes.
Elfekszek rajta, és nézem a verebeket
Ahogy a fák közt hangosan csivitelnek.

Messziröl egy héja vijjogása hallattszik, 
És figyel az erdő,
S táncot rop az ágakon a neveletlen nyári
Szellő.

Gondolataim szökkelve ugrál a múlt billenytyüin,
S hallgatok magamban valami dalt, ami
Dudol bennem, itt belül!

Nem vitázok a tényekkel, az időm eltelt
Öreg kezemmel megsimogatom a tiedet,
S fel sír bennem az elmúlt idők tánczenéje!

A természetem  meg nem értett, lefordíthatatlan kérdéseit fejti meg 
A kettőezerhuszonkettő nyara,
Tudod, az én héjám már nem visít annyira
Mert öregszik ő is, 
S én balga, képzeletbe felrepülök melléd az akácfád ágára!

Ó, Jöjj halál, szemfedő, ima és föld,
De jajj, elöbb hadd lássam utoljára szép tekinteted szeretőm,
Mert tudd meg! Életem voltál, és nem a delnőm!

Volt egy halk zene, szimfónia lágy tavaszi operett,
A táncom, 
S lettél, gyermekeim  anyja
És a mindenem, és az utolsó Akkordom, az utolsó szerelmem,
S tánca a folyónak, éneke a viharnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése