2022. október 16., vasárnap

Poema sui Laura



Még tombol bennem a múlt
Lomhán, majd durván felém nyúl
Bűneim miatt fetrengek barnára sült bőrömben Atyám,

S te mindent tudsz rólam, azt is hol ér utol a halál!
Ma még nem ettem! Fehér az ajkam
Álmom megkisért, mint tolvajt a hajnal

És a bolt mellől, kenyeret, tejet loptam.
És Laurám álmomban  megcsókoltalak.

Szerelmem, s te akkor rám szóltál
"Hagyj békén, mit csinálsz!"
Elloptam ifjúságodat, s majdnem az öreg korodat is,

Kihasználtam azt, s én a bűnös, a hamis.
Titokba megcsaltalak!
Nem írnék a múltról verseket

De ma már nehéz a szívem
Ősz fejjel, megértettem,
A lopott szerelem, nem mindig édes,

De fáj, ha ott hagy egyedül
És egy életen át sír értem
A húrnélküli kopott hegedűn.

Konok lett bennem az élet mára,
S megöregedtem Laura.
Még fájnak bennem az emlékek

Néha meghasogatják a fekete szívemet!
Bűnöző vagyok Lauraa!
Látod? Ilyen volt az életem!

Felgombolyodott a cérnaszál
S én konok a gödrömbe végzem, nélküled.
Tudod, tántorog bennem a szeretet

Mint, részegben a hordónyi szesz,
Kései szerelem ez az ige, ami mozgat már, 
Túlélni érted minden mást!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése