2022. április 8., péntek

Szerelmes ábrándozás

Tiltott almát rágtam, mellé eperfa levelet

Rágcsáltam, s nem tudom miért rád gondoltam Eszter.

Ma hallgattam a rigókat az útmenti fákon,

S arra gondoltam, miért vagy tőlem távol.

Féltem ma reggel attól is, hogy elvisz engem ez a tavasz,

S csontjaimon röhögnek a károgó varjak.

De, nem mert tudom hogy itt vagy nekem,

Mint egy nagy fa a kis törékeny virágot,

Ágával védi, mint unokáját az öreganyó!

S hirtelen szép lesz a világ.

Megjöttél hozzám, elhozott téged az út,

Sárgán virít a kikerics az árok parton,

És röptében sikolt egy éjjeli bagoly

Fészkére száll a veréb is,

Így vagyok veled is, mikor nálad vagyok édes,

De most nem történik  semmisem.

Csak a szívem hangosan zakatol, mintsem

A hirtelen szerelem, eltűnne belölem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése