2023. december 15., péntek

Kisasszonyka dala

Kismadárka fent az ágon, 
Piros almát vettem nyáron,
Egy barátnémnak hoztam éppen,
Mikor egy törpe kérte szépen. 

"Addsza oda a kicsi almát, 
adok neked
Csodatevő szalmát,
Ha ráhajtod kicsi fejed,
Alszol tőle mint a tej.

Odaadtam az almát neki,
És én vidáman mentem haza, meséli,
Alig vártam hogy este legyen,
Fejem a varázsszalmára tegyem,

Forgolódtam ide-oda, de nem tudtam elaludni bántam a cserét,  
Mikor anyám a szobámba lép,
Kezébe ott a Jancsi bohóc, 
s nekünk mesét mondott . 

És az álom manó kitörőlte fejemből
Csókjával a délutáni nagygondot,
Helyette sok sok babát, mackót, rétet pillangót, hozott
És minden finomságot,  A babaasztalról."

A gyermeki álom oly hosszú,
Mire fel kel a nap, boldogan mosolyog, életük kacagás és 
Önfeledt a játék, és jé, máris oda a bú!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése