2023. május 10., szerda

kettőezerhuszonkettő

Akkor még hideg volt a levegő
Februárt írt az az esztendő
Kettőezerhuszonkettőben
Társam lettél  te bájos nő!

Feladatot kaptam a sorstól, s tény
Gondoskodni, tőrödni kell veled,
Mert te rokkantkocsiban élsz.
És most mint mindig, rám figyelsz!

Szomorú arccal gondolok a sorsomra,
Te meg mosolyogsz, úgy mint ma, tegnap, holnap,
Mert tudod, hogy itt a sorsdöntő pillanat.
S boldoggá tesz minket egy szó  egy közös ima.

Azóta  elgurult velünk tizenöt hónap
Hatvanöt lettem
Ősz a hajam, és boldog a szívem.
Felneveltem fiatalon

Két gyermeket, mert az asszony meghalt
Egy kórházi ágyon
Volt bajom gondom, két sivalkodó
Gyerkőccel, szegénységben gazdagsában,
Felelősségben.

Igen, felneveltem a két lurkót. 
Nősülni már nem akartam,
Család voltunk hárman,
És azóta idegen lett számomra,

Születésem városa. Most itt vagy velem 
Vénségemre, társam lettél
Ember és Isten  elött.
Nem baj ha kocsidban élsz,

Ajándék vagy nekem, míg élek
És erre az ajandékra,  (igérem)!
Vigyázni fogok mint kufár a pénzére 
Mig ezen a föld felszínén leszek.

Légy mellettem örökre
Mert akkor kétezehuszonkettőbben,
Velünk volt a legnagyobb támaszunk
Sorsunk nagy esketője, maga a jó Isten!)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése