2022. december 15., csütörtök

A pillanat lepke tánca

Kismadárka fent az ágon, 
Piros almát vettem nyáron,
Egy barátnémnak hoztam éppen,
Mikor egy törpe elkérte szépen. 

Adsza oda a kicsi almát, 
adok neked
Csodatevő szalmát,
Ha ráhajtod kicsi fejed,
Alszol tőle mint a tej.

Oda adtam az almát neki,
És én vidáman mentem haza, 
Alig vártam hogy este legyen,
Fejem a varázsszalmára tegyem,

Forgolódtam ide-oda, 
de nem tudtam elaludni
Bántam a cserét kicsit...
Mikor anyánk a szobámba lépett,
Kezébe ott a Jancsi bohóc, 
Füle kicsit tépett,
s nekünk mesét mondott szépet. 

Az álom manó kitörőlte fejünkből
Csókjával a délutáni nagy gondot,
Helyette sok sok babát, mackót, rétet pillangót hozott,
És minden finomságot 
A húgom babaasztaláról.

A gyermeki álom oly hosszú,
Mire fel kel a nap, boldogan mosolygok én is,
Életünk kacagás és 

Önfeledt a játék, 
S elillannak az évek mint a pillanat lepketánca,
Oly kecsesen, s oly könnyedén!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése